Egyik nap a villamosvezető indulás után bejelentette, hogy baleset miatt a villamos csak a Ferenc körútig megy majd, és onnan a Blaháig pótlóbuszok járnak. Mondjuk ez teljesen érthető, hiszen gondolom a köztes megállóknál nem tudják „kikerülni” egymást, mert nincs váltó a két sínpár közt, a villamos meg csak úgy nem tud megfordulni. Az elgondolkoztató tehát nem is annyira ez.

A múltkor a kapcosló bukkant fel szinte mindenütt, most már pedig a közlekedésben is lovakat lehet találni.

Vannak tehát lóbuszok. Ha pedig nem lenne elég belőlük az utakon, akkor jönnek a pót-lóbuszok.

Lóbusz. Ezek olyan buszok, amelyek lovakat szállítanak. A lovak tehát köztünk járnak, és külön buszaik is vannak, amikből ráadásul sokszor nincs is elég. A lóbuszok közlekedése érthető okból nagyban függ a villamosközlekedéstől, hiszen ennek akadályoztatása esetén szoktak először lóbuszok, majd ha azokból nincs elég (és persze sosincs elég), akkor pót-lóbuszok a közlekedésbe állni.

Miért érdekesek a lóbuszok? A magyar, mint lovas nemzet, ilyenkor a lóbuszokkal a segítségükre a helyszínre utazott lovakra pattan, és azokkal folytatja az útját, majd ezek a lovak akár az ilyenkor szintén szükségessé váló pót-lóbuszokra szállva visszabuszozhatnak, hogy újabb lovasokat vihessenek a hátukon a villamostól.

A villamos egyébként egy hibás kifejezés, hiszen villamosó lenne a tárgy, vagy villamosás a tevékenység, amit ki kéne fejeznie, maga a villa ugyanis nem tud mosni, hiába használjuk ezt a szót.

Kategóriák: BlogCikk

1 hozzászólás

Eszti úr · 2010.11.20. – 11:59

Villátmos.
Egyébként ami a fővárosi közlekedést illeti, én a rébuszokat preferálom (néha a menetrendek is tartalmazzák)

Vélemény, hozzászólás?

Avatár helyőrzője

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük